POSITIVERECORDS.RU

Добавить в избранное

Corona Renderer 9 for 3ds Max 2016-2023 [October 17, 2022, ENG]

  • Год / Дата релиза: October 17, 2022
  • Версия: 9
  • Разработчик: Chaos Group
  • Разрядность: 64bit
  • Язык интерфейса: Английский
  • Таблетка: присутствует
  • Системные требования:
    ☑ Autodesk 3ds Max x64 версии 2016-2023
    ☑ 64-разрядная версия Microsoft Windows (8, 8.1, 10, 11)
    ☑ Для установки требуются права администратора
  • Размер: 644 MB

ОПИСАНИЕ


Corona Pattern – Размещайте геометрию на поверхности так же легко, как и текстуру.

Procedural Clouds – Добавьте деталей к своему Corona Sky с помощью анимируемых процедурных облаков и следов самолетов. Возможно, вам больше никогда не понадобится HDRI.

Edge Trimming in Chaos Scatter – очень востребованная функция, реализованная в этом обновлении Scatter.

Chaos Scans – Максимальная реалистичность ваших материалов, они были тщательно отсканированы, так что каждый материал по-своему реагирует на освещение. Кожа, ткани и даже фольга теперь могут быть добавлены в вашу сцену, чтобы гарантированно соответствовать реальному миру как по внешнему виду, так и по масштабу. Включено в вашу Премиум-подписку.

Chaos Player – Простой способ превратить ваши последовательности изображений в видеоформат. Теперь вам не придется использовать сложный видеоредактор, который является излишним для ваших повседневных нужд. Включено в подписку Премиум.

Chaos Phoenix – Corona поддерживает Phoenix в течение нескольких лет, но только несколько пользователей добавили его в свой набор инструментов из-за значительных дополнительных затрат. Теперь в вашу подписку Premium включен идеальный инструмент для создания огня, дыма, воды и многого другого.

Lots of smaller improvements – Глубина резкости от камеры «рыбий глаз», новые настройки переопределения материала для сохранения слайсеров, внешний рендеринг текстур для экономии памяти во время рендеринга и многое другое.

Также было проделано много работы по обслуживанию кода, закладывая основу для будущих функций и улучшений после огромного обновления функций, добавленных в Corona 8.

✔️ Доп. информация:
Changelog Chaos Corona 9 for 3ds Max
BUG FIXES, SHARED

These bug fixes apply to both 3ds Max and Cinema 4D

Crash and NaN fixes

Fixed crash when resetting all curves in Tone Mapping.
Added crash handler to the Corona Image Editor.
Fixed Corona Image Editor crashing on opening some CXR files.

Other Fixes

Improved the import of materials from Chaos Cosmos, they should now render similarly to materials imported into V-Ray.
Fixed Corona using only the E-cores of modern Intel CPUs on Windows 11 when in the background.
Corona installer updated to use license server 6.0.0.

BUG FIXES, 3DS MAX

✔️ Crash and NaN Fixes

» Fixed crash when translating an object and starting IR with a hotkey.
» Fixed issue where having a black environment and non-black environment overrides could lead to NaNs.
» Fixed NaNs appearing when per-material background override is set to a constant black color.
» Fixed Tone Curve editor crashes when moving any points.
» Fixed crash when rendering overridden operators when rendering from a 3ds Max physical camera.
» Fixed Tone Mapping crash when changing Camera Tone Mapping values in Auto Keying mode.
» Fixed crash with Corona modifiers and some combinations of animated modifiers.
» Fixed crash occurring when opening and closing Render Settings in Max 2023.2.
» Fixed rare crash occurring while rendering with IR and a material is assigned.
» Fixed crash after resetting a scene, creating a Corona camera, and adding an operator to the Tone Mapping.
» Fixed crash when undoing animation in a newly added Tone Mapping operator.
» Fixed crash when the Memory Report is used, and improved the Memory Report formatting.
» Fixed crash when importing Cosmos model “Shutters 03 47-17”.

✔️ Tone Mapping Fixes

» Fixed entering values to the spinbox in Tone Mapping and the Color Picker when “,” is set as the delimiter.
» Fixed position of the title “TONE MAPPING” on HiDPI monitors.
» Fixed tooltips in Tone Mapping.
» Tonemapping operators created through MAXScript now have correct defaults, and should be enabled by default.
» Fixed incorrect enabled state of tone mapping operator widgets when rendering from a 3ds Max Physical Camera.

✔️ Other Fixes

» Disabling CoronaCameraMod via the eye icon in the modifier stack now correctly disables its tone mapping effect on the rendered image.
» Fixed multiple Cosmos browsers popping up when launching Chaos Cosmos.
» When sampling colors in the Curve Editor, the color selected is now the one before the curves were applied.
» The curves coming from the legacy color mapping configuration are now validated and the default curve is used if the loaded curve is invalid.
» Fixed the Y-axis being reversed when sampling colors in the Curve Editor (that is, picking the value from the top of the viewport actually picked it from the bottom).
» Fixed incorrect anisotropy of 3ds Max’s Physical Material in 3ds Max 2023.
» Fixed HDRI Environment being rotated by 90 degrees in the Viewport Preview when Corona Color Correct or Corona Tonemap Control nodes are used.
» Obsolete Corona object parameters are now hidden from track views.
» Fixed multiple spawning licensing dialogs when trying to start a docked IR without an active license.
» Small optimizations to 3ds Max scene parsing.
» Fixed Corona Camera Mod and Corona Camera UI layout.
» Fixed naming of batch-loaded MultiMap textures to begin at either 0 or 1 to match Color slots.
» Fixed 3dsmaxbatch.exe unexpectedly engaging 1 Corona GUI license.
» Fixed rendering starts in the 3ds Max VFB after logging in to the License server and not restarting 3ds Max.
» Added warnings for Hair, Displacement, and Pattern modifiers when multiple modifiers are applied to a single node, advising that all but one modifier will be ignored.
» VolumeGrid assets can be updated in the Max asset tracker.
» Fixed “device or resource busy” error in some scenes.
» Fixed displacement artifacts when rendering at high resolutions.
» Fixed Tone mapping being empty in Camera > Edit Tone Mapping after settings were reset unless some changes were made in the VFB.
» Fixed being unable to enter decimal values into spin boxes when starting with the . (dot) symbol and the input language was not English.
» Fixed CoronaImageCmd paths with spaces which did not work in Corona 7 and 8 (but did in Corona 4).
» Fixed issue with CProxy display method while auto-key is active.
» Fixed Multiloaders do not work with the Sky model, Corona Material Library, and Optix.
» Fixed checking the Tone Mapping override checkbox while IR was running not restarting IR.
» Fixed “Internal error: device or resource busy” when VFB is hidden.
» Displacement – error when generating an extreme number of vertices now leads to a helpdesk link.

Material Library доступен по ссылке - http://installer.corona-renderer.com/3dsmax/9/MaterialLibrary


СКРИНШОТЫ


ВИДЕО


  • Раздача проверена на наличие вредоносных программ антивирусом DR.WEB SECURITY SPACE.
  • ПО из раздачи прошло проверку на работоспособность.

АЛЬТЕРНАТИВНЫЕ РАЗДАЧИ


Download
Загрузок: 64

Оставьте комментарий


Поддержать проект

Авторские права

Все права на материалы публикуемые на сайте принадлежат их владельцам.
Все материалы предоставляются безвозмездно и исключительно в целях ознакомления.

Поиск по сайту